جنسی

کاندوم دهانی چیست؟ + نحوه استفاده

کاندوم دهانی چیست؟ + نحوه استفاده

کاندوم دهانی

یکی از روش های برقراری آمیزش جنسی اورال سکس است که طرفداران زیادی دارد و لذت جنسی را افزایش می دهد. گاهی پیش آمده که زنان و مردان زیادی از طریق اورال سکس یا همان سکس دهانی به مشکل برخورده و به برخی بیماری ها مبتلا شده اند. از این رو کاندوم دهانی موجود در داروخانه ها می تواند از ابتلا به بیماری های مقاربتی دهان مانند سوزاک، ایدز، سیفلیس، کلامیدیا و تبخال تناسلی پیشگیری کند. استفاده صحیح از کاندوم دهانی از برخورد زبان و لب ها با آلت تناسلی زنان و مردان پیشگیری کرده و از هرگونه بیماری پیشگیری می کند. در این مطلب به اینکه کاندوم دهانی چیست و چه فواید و عوارضی دارد اشاره خواهیم کرد.

 

کاندوم دهانی چیست ؟

کاندوم دهانی برای پیشگیری از بیماری ها مقاربتی در زمام اورال سکس بر روی دهانه واژن و مقعد و آلت تناسلی آقایان استفاده می شود تا از برخورد لب و زبان با این نواحی جلوگیری کند. استفاده از کاندوم دهانی از درگیرشدن افراد با بیماری‌های مقاربتی جلوگیری کرده و وسیله ‌ای ضروری برای داشتن رابطه جنسی سالم به حساب می آید. از آنجایی که اورال سکس خطر بارداری ندارد زنان و مردان بسیاری تمایل به انجام این کار دارند. با این حال استفاده نکردن از کاندوم های دهانی هم می تواند خطراتی به همراه داشته باشد از این داشتن چنین ابزاری می تواند به لذت جنسی سالم شما کمک کند.

 

کاندوم زبانی

کاندوم زبانی

 

انواع کاندوم دهانی

  • کاندوم مردانه که روی آلت تناسلی مردان قرار می گیرد
  • کاندوم یا سد دهانی که روی واژن و مقعد زنان قرار می گیرد

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

جنس کاندوم دهانی و سد دهانی زنان از چیست؟

کاندوم مردانه کیسه های نازکی هستند که آلت مردان را پوشش می دهند. سد دهانی زنان هم ورقه های نازکی هستند که روی دهانه واژن یا مقعد کشیده شده و جنسی از پلاستیک دارند.

 

کاندوم های دهانی طعم دار

کاندوم های طعم دار کاملا سلیقه ای هستند و برخی از زنان و مردان تمایلی به آن ندارند اما به دلیل اینکه طعم‌ ها و بوهای مختلف این کاندوم ها می‌توانند در رابطه جنسی تحریک‌کننده باشند، بعضی از افراد با استفاده از کاندوم ‌های طعم دار لذت بیشتری از اورال سکس می برند. از این رو استفاده از کاندوم های دهانی طعم دار کاملا به سلیقه جنسی شما بستگی دارد.

 

فواید و عوارض کاندوم دھانی

کاندوم دهانی و سد دهانی هم در کنار پیشگیری از بیماری ها می تواند فواید و عوارضی داشته باشد که در ادامه هرکدام را به صورت مجزا بررسی می کنیم.

 

فواید

  1. پیشگیری از بیماری ‌های مقاربتی
  2. راهی ایمن برای لذت ‌بردن از اورال سکس
  3. قابل‌استفاده برای واژن و مقعد
  4. تنوع طعم و جنس برای افزایش میل جنسی

 

عوارض

  1. در دسترس نبودن برای خرید
  2. گران بودن
  3. ایجاد مانع بین ناحیه تناسلی و زبان
  4. برهم زدن تمرکز در حین برقراری سکس

 

 ضرورت استفاده از کاندوم دھانی

چنانچه به برقراری اورال سکس تمایل دارید اما نمی دانید که ممکن است به بیماری مبتلا شوید یا خیر استفاده از این کاندوم ها امری ضروری محسوب می شود. مهم ‌ترین نکته‌ای در زمان اورال سکس قطعا بهداشت است و بسیاری از افراد إحساس می کنند که بیماری های مقاربتی تنها از راه دخول ایجاد می شود اما سکی دهانی هم می تواند خطرات زیادی برای زنان و مردان به همراه داشته باشد و امکان انتقال بیماری از این راه هم وجود دارد.

 

محافظ رابطه جنسی دھانی

محافظ رابطه جنسی دھانی

 

نحوه استفاده از کاندوم دهانی

همانگونه که بارها و بارها به آن اشاره کردیم از کاندوم دهانی برای پیشگیری از بیماری های چون سوزاک، کلامیدیا، سیفلیس، اچ پی وی، اچ آی وی و تبخال تناسلی استفاده می شود و از نگرانی ابتلا یه این موارد می کاهد. نحوه استفاده از کاندوم های دهانی هم به روش زیر است:

 

  • ابتدا بسته‌ بندی را باز و کاندوم را خارج کنید.
  • سد دهانی را روی واژن قرار دهید به طوری که کاملا ناجیه واژن را بپوشاند.
  • بعد از اورلل سکس سد دهانی استفاده شده را در سطح زباله بیندازید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش سکس ، بھترین روش سکس کدام است؟

 

چه افرادی میتوانند از کاندوم دھانی استفاده کنند؟

تمام افرادی که به سکس دهانی علاقه دارند و خواهان رابطه جنسی دهانی هستند می‌ توانند از کاندوم استفاده کنند. از این رو هیچ محدودیتی برای استفاده وجود ندارد و هر کسی که بخواهد بدون نگرانی از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی از اورال سکس لذت ببرد، باید از کاندوم دهانی یا سد دهانی استفاده کند. افرادی که به کاندوم حساسیت دارند و دهانشان آفت می زند از کاندوم دهانی استفاده نکنند بهتر است. با این همه قطعا با توضیحاتی که دادیم متوجه ضرورت استفاده از این ابزارها شده اید تا خدایی ناکرده به بیماری مبتلا نشوید. شاید پیشرفت های پزشکی باعث جلوگیری از بیماری ها شوند اما راه های پیشگیری از ابتلا می توانند نگرانی در شما را به شدت کاهش دهند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک این است که بیماران امکان دریافت مشاوره آنلاین با  مشاوران جنسی را داشته و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ازپزشک توصیه می کند برای برقراری رابطه جنسی دهانی از کاندوم مخصوص به این کار استفاده کنید اما در صورت در دسترس نبودن کاندوم دهانی می‌ توانید با استفاده از کاندوم‌ های معمولی یک کاندوم دهانی درست کنید. استفاده از کاندوم‌های رنگی یا کاندوم‌های آغشته به مواد روان کننده یا تأخیری اصلاً توصیه نمی‌شوند. برای ساخت کاندوم دهانی حتما از کاندوم های معمولی استفاده کنید چراکه کاندوم های دخول حاوی مواد و طعم هایی هستند که ممکن است مناسب استفاده برای دهان نباشند.

 

نکات مھم در خرید کاندوم دھانی

برای داشتن رابطه دهانی چنانچه کاندوم های دهانی موجود نبوند می توانید از کاندوم ها مردانه و کاندوم ها زنانه روی مهبل استفاده کنید. با این حال چند مورد مهم در زمان خرید کاندوم های دهانی وجود دارد که باید به آنها دقت کنید.

  1. به هیچ عنوان در رابطه دهانی روی کاندوم از مواد غذایی یا انواع روغن‌ ها برای تحریک بیشتر استفاده نکنید.
  2. استفاده از مواد لغزنده ایمنی کاندوم را کم کرده و آن را در معرض پارگی قرار می ‌دهد.
  3. به تاریخ انقضای کاندوم توجه کنید چرا که امکان ابتلا به مسمومیت وجود دارد.
  4. برای برقراری رابطه دهان به آلت تناسلی از کاندوم ‌های مردانه طعم دار استفاده کنید و قبل از استفاده از پاره نبودن آن اطمینان کسب کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید این کار را انجام دهید.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.