روانشناسی

تعبیر خواب جنسی، درست یا غلط

تعبیر خواب جنسی، درست یا غلط

تعبیر خواب جنسی

رویاهایی که شامل مضامین یا محتوای جنسی هستند معمولاً به عنوان رویاهای جنسی یا رویاهای آشکار جنسی شناخته می شوند. آنها بخشی از زندگی هستند. اغلب افراد در مقطعی این خواب ها را تجربه می کنند. در درون این رویاها، فرد ممکن است با موقعیت‌ها یا شریک‌هایی مواجه شود که دارای مضامین مختلف هستند، مانند روابط گذشته، افراد ناآشنا، افراد مشهور یا حتی شخصیت‌های خیالی. در حالی که تعبیر خواب جنسی می‌تواند بسیار متفاوت باشد معمولاً فعالیت جنسی را شامل نمی‌شود و در عوض بر ارتباطات روانی یا عاطفی تأکید می‌کند تا روابط فیزیکی.

مهم است که به خاطر داشته باشید که رویاهای جنسی کاملاً طبیعی هستند و معمولاً مشخص نیست که تعبیر خواب جنسی، درست یا غلط است و هیچ پاسخ یا تفسیری را تضمین نمی کنند. با این حال اگر کسی رویاهای ناراحت کننده، تکرار شونده یا نگران کننده را تجربه می کند ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از یک متخصص سلامت روان راهنمایی و پشتیبانی کند. در ادامه به مضامین و تعبیر خواب نزدیکی میپردازیم.

 

تعبیر رویاهای جنسی

بسیاری از روانشناسان نشان می دهند که  تعبیر خواب جنسی هیچ راهی برای نارضایتی از رابطه یا زندگی جنسی شما یا حتی تمایل به داشتن رابطه جنسی با کسی را نشان نمی دهد. آنها روزنه ای برای بازکردن عواطف و احساسات شدید هستند. احساسات متضاد در مورد رابطه جنسی معمولاً نشان دهنده منطقه ای است که ما آماده درمان و رشد هستیم. این نمادها و تصاویر همیشه به احساسات، آرزوها یا چیزهایی که در تلاش برای حل آنها هستید مرتبط هستند.

 

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست نوشتن نسخه آزمایش اینترنتی بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

 

چه اشخاصی رویاهای جنسی می‌بینند؟

در حالی که احتمالاً افراد زیادی در مورد آن صحبت نمی کنند، رویاهای جنسی بسیار رایج هستند. در واقع، نتایج یک تحقیق نشان می دهد که بین سنین 16 تا 92 سال از هر 5 رویا، 1 خواب وابسته به خواب جنسی در افراد است.

 

تعبیر خواب رابطه جنسی

تعبیر خواب رابطه جنسی

 

انواع متداول رویاهای جنسی

رویاهای جنسی به طرق مختلف ظاهر می شوند زیرا ناخودآگاه همه با مجموعه ای از سناریوهای سکسی روبرو می شود. رویاها به خاطر غیر قابل پیش بینی بودن ما را غافلگیر می کند و رویاهای جنسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند! در میان رویای خود ممکن است به محیط عجیب و غریب خود توجه کنید یا از اینکه با چه کسی تماس جنسی دارید متعجب شوید! برخی از رایج‌ترین رویاهای جنسی عبارتند از رابطه جنسی با یک فرد تصادفی، رابطه جنسی با یک دوست، همکار یا همکلاسی (یا حتی رئیس یا معلم شما!) و رابطه جنسی با یک شریک سابق.

“نه تنها دیدن رویاهای جنسی با افراد تصادفی معمول است، بلکه اغلب مکان به همان اندازه تصادفی یا حتی ناخوشایند است.”

رایج ترین انواع رویاهای جنسی:

  • با همکار یا رئیس خود رابطه جنسی داشته باشید.
  • رابطه جنسی با یک فرد مشهور
  • سکس با کسی که ازش متنفرید.
  • رابطه جنسی با یک شریک سابق
  • با بهترین دوست خود یا حتی یک دوست معمولی رابطه جنسی داشته باشید.
  • رویاهای جنسی که منعکس کننده گرایش جنسی شما نیستند.
  • رویاهای سکس در مورد طرف مقابلتان می بیند.
  • رویای خیس بدنام (رویای جنسی ارگاسمیک)

 

پیشنهاد مقاله: سکس تراپی چیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

آیا رویاهای جنسی در مورد یک فرد خاص به معنی تمایل ما به اوست؟

دیدن خواب جنسی در مورد یک فرد خاص همیشه به معنی داشتن تمایل به آتن فرد نیست. دیدن رویاهای جنسی در مورد یک فرد کاملاً طبیعی است، یک مطالعه بزرگ نشان داد که بیش از 95٪ از شرکت کنندگان چنین خوابی را تجربه کرده اند. مطالعه دیگری نشان داد که تمایلات جنسی دومین موضوع رایجی است که در رویاها ظاهر می شود. رویاهای جنسی می توانند شامل آمیزش جنسی واقعی یا به سادگی ماهیت جنسی باشند. برای مثال، شخصی ممکن است خواب جنسی ببیند که شامل خیال پردازی در مورد رابطه جنسی با فرد خاص، معاشقه یا بوسیدن شخصی است.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره آنلاین دریافت نمائید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

تعبیر خواب سکسی

بر اساس “فرضیه تداوم” معنای رویاها از جمله تعبیر خواب رابطه جنسی، به زندگی بیداری شما مربوط می شود. گاهی اوقات ممکن است به این معنی باشد که رویاهای جنسی شما نمادی از خیالات جنسی یا تمایل به داشتن رابطه جنسی است. اما اغلب به این سادگی نیست.

 

تعبیر خواب نزدیکی

تعبیر خواب نزدیکی

 

رویای جنسی می تواند نشان دهنده یک میل غیرجنسی یا نیازی باشد که برآورده نشده است. روابط عاشقانه اغلب چندین نیاز انسان مانند نیاز به ایمنی، تعامل اجتماعی و عزت نفس را برآورده می کند. به همین دلیل رویاهای عاشقانه و جنسی می توانند به عنوان نشانه ای عمل کنند که نیازهای خود را در یکی از این زمینه ها برآورده نمی کنید. در برخی موارد خواب جنسی ممکن است به سادگی نتیجه وضعیت خواب شما باشد. خوابیدن روی شکم رویاهای جنسی را محتمل تر می کند شاید به دلیل فشاری که بر اندام تناسلی شما وارد می کند.

 

پیشنهاد ویژه: آموزش سکس، بھترین روش سکس کدام است؟

چگونه از رویاهای جنسی خودداری کنیم؟

اگرچه رویاهای جنسی معمول و عادی هستند ممکن است که بخواهید آن ها را متوقف کنید به خصوص اگر تکرار شوند. تشخیص اینکه رویاهای جنسی شما نماد چیست و تلاش برای برآوردن نیازهای برآورده نشده خود در زندگی بیداری ممکن است به از بین رفتن رویاها کمک کند. اجتناب از خوابیدن روی شکم نیز ممکن است کمک کننده باشد.

در برخی موارد رویاهای جنسی می تواند با آسیب های گذشته یا بیماری روانی فعلی مرتبط باشد و ممکن است بر خواب شما تأثیر بگذارد . به عنوان مثال تحقیقات نشان داده است که رویاهای جنسی مکرر در میان افرادی که در کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند بیشتر است. کابوس‌های شبانه همچنین در میان افرادی که دچار اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) هستند که ممکن است پس از تجاوز جنسی رخ دهد شایع‌تر است.

اگر رویاهای جنسی شما بیش از حد رخ دهد شامل تجاوز یا پرخاشگری شود یا باعث ناراحتی شما  شود به یک درمانگر یا پزشک مراجعه کنید. درمان‌های متعددی برای کمک به کابوس‌ها و بهبودی پس از ضربه وجود دارد از جمله درمان تمرین رویا و داروها.

 

سخن پایانی

رویاهای جنسی بخشی طبیعی از تجربه انسان است. آنها یک فعل و انفعال جذاب بین مغز و بدن شما هستند که تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله هورمون ها، فعالیت عصبی و تفاوت های فیزیولوژیکی فردی قرار دارند. به یاد داشته باشید که ارتباط آزاد، پذیرش خود، و درک جنبه های طبیعی تمایلات جنسی انسان، کلید تقویت یک رابطه سالم با بدن و تجربیات جنسی شما هستند.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سیده کبری میر بهرسی

سیده کبری میر بهرسی

روانشناسی

تصویر دکتر هانیه بابایی

هانیه بابایی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مهدی صفائیان فر

مهدی صفائیان فر

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر میترا سجادیان

میترا سجادیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر مریم شجاعیان

مریم شجاعیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر زینب قاسمیان

زینب قاسمیان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رویا قشقاییان

رویا قشقاییان

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر فاطمه ضیافر

فاطمه ضیافر

روانشناسی شخصیتی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سارا سهرابی

سارا سهرابی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه غواص معانی

فاطمه غواص معانی

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر شمسی مبشری نیا

شمسی مبشری نیا

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر حمیده قاضی مزرعه

حمیده قاضی مزرعه

روانشناسی بالینی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعید موسوی

سعید موسوی

روانشناسی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.psychologytoday.com/us/blog/talking-apes/202106/why-people-dream-about-sex-and-who-those-dreams-are-really-about?amp
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7478606/
  3. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/36752253/
  4. https://www.psychologytoday.com/us/blog/sexual-self/202108/what-dreams-about-sex-really-mean?amp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.