دسته‌بندی نشده

درمان دندان درد ناشی از سینوزیت

درمان دندان درد ناشی از سینوزیت

درمان دندان درد

درمان دندان درد: از آنجایی که سینوس های شما نزدیک دهان شما هستند، فشار همراه با عفونت می تواند باعث درد در دندان های بالایی شما شود. درد در دندان ها نیز ممکن است ناشی از دندان درد باشد.

 

سینوزیت

عفونت سینوسی که به عنوان سینوزیت نیز شناخته می شود، می تواند منجر به دندان درد شود. سینوزیت زمانی رخ می دهد که بافت پوششی سینوس ها ملتهب و متورم می شود.

دندان درد یکی از علائم شایع سینوزیت است. فشار سینوسی و تخلیه ناشی از عفونت سینوسی می تواند باعث درد دندان شود. درد معمولاً در دندان‌های عقب بالایی که نزدیک به سینوس‌ها هستند رخ می‌دهد.

 

آناتومی سینوس

چندین سینوس در سراسر بدن وجود دارد. سینوس هایی که در نزدیکی بینی قرار دارند به عنوان سینوس های پارانازال شناخته می شوند. اما شما همچنین در مغز خود سینوس هایی دارید که به سینوس های وریدی دورال معروف هستند.

این سینوس‌ها چهار جفت فضای پر از هوا هستند که در استخوان‌های صورت نزدیک چشم‌ها، پیشانی و پشت استخوان‌های گونه شما یافت می‌شوند. آنها هوا را در حفره بینی گرم، مرطوب و فیلتر می کنند. سینوس ها همچنین مخاطی تولید می کنند که به داخل حفره بینی تخلیه می شود و بینی را تمیز می کند.

هنگامی که این نواحی توسط مایع مسدود می شوند، عفونت امکان پذیر است. عفونت همچنین زمانی رخ می دهد که هنگام سرفه یا دمیدن بینی، باکتری به آن ناحیه وارد شود.

احتقان و فشار همراه با عفونت سینوسی می تواند باعث ناراحتی یا درد در دندان های بالایی شما شود. این به این دلیل است که ریشه های دندان های بالایی و استخوان فک شما نزدیک سینوس های شما هستند. گاهی اوقات، این ناراحتی به دندان های پایینی شما نیز سرایت می کند.درمان دندان درد ناشی از سینوزیت را جدی بگیرید.

 

درمان دندان درد

درمان دندان درد

 

سینوزیت در مقابل دندان درد معمولی

بسیاری از علائم یک دندان درد معمولی مشابه علائم دندان درد سینوسی است. با این حال، درد دندان سینوسی در درجه اول در دندان های آسیاب بالایی احساس می شود و به جای یک دندان، چندین دندان را درگیر می کند.

اگر در این دندان ها درد دارید و با برخی از علائم ذکر شده در زیر همراه است، دندان درد شما احتمالاً به دلیل عفونت سینوسی است. همچنین ممکن است کمی احساس کمبود انرژی یا تب داشته باشید.

درد ناشی از دندان درد سینوسی ممکن است با انواع خاصی از حرکت تشدید شود. پریدن یا خم شدن ممکن است درد را بدتر کند. این به این دلیل است که فشار سینوسی با حرکت شما تغییر می کند. درد ممکن است در هنگام نشستن یا دراز کشیدن کاهش یابد.

 

پیشنهاد مقاله: روش های درمان سینوزیت برای کودکان چیست؟

علائم دیگر

علائم عفونت سینوسی اغلب شبیه علائم سرماخوردگی و آلرژی بینی است. التهاب و تورم می تواند باعث انسداد و فشار سینوس شود و منجر به درد صورت شود.

 

این علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گرفتگی سر
  • آبریزش یا گرفتگی بینی
  • سرفه
  • فشار یا حساسیت در اطراف بینی، چشم ها یا پیشانی شما
  • مخاط غلیظ و بی رنگ
  • مخاط بینی بد مزه
  • بوی نامطبوع نفس
  • پری یا درد گوش
  • تب
  • خستگی
  • از دست دادن بویایی و چشایی
  • گلو درد
  • صدای خشن
  • دندان درد

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

آیا عفونت سینوسی می تواند روی چشم شما تأثیر بگذارد؟

بله، عفونت سینوسی می تواند چشم شما را تحت تاثیر قرار دهد. عفونت سینوسی می تواند باعث حساسیت صورت، به خصوص زیر چشم ها یا اطراف پل بینی شود. همچنین ممکن است فشار زیر چشم را تجربه کنید که با پایین آوردن سر افزایش می یابد.

احتقان یا فشار در حفره های سینوسی بینی می تواند بر عصب بینایی شما تأثیر بگذارد.

عفونت سینوسی همچنین ممکن است به استخوان‌ها و بافت‌های نرم اطراف صورت و حدقه چشم گسترش یابد. هنگامی که عفونت سینوسی شدید می شود، می تواند عوارضی مانند عفونت پوست صورت ایجاد کند و به بافت های اطراف چشم برسد. پزشکان معمولاً این نوع عفونت را با آنتی بیوتیک درمان می کنند. درمان دندان درد سینوسی باید توسط دندان پزشک یا پزشک انجام شود.

اگر درد صورت، فشار یا تورم چشم‌ها را تجربه کردید که بیش از چند روز طول کشید، ممکن است بخواهید با پزشک مشورت کنید. اگر نمی توانید چشم خود را باز کنید، کره چشم خود را حرکت دهید، یا تغییری در بینایی تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

 

علل و عوامل خطر

اغلب سینوزیت به عنوان یک سرماخوردگی ویروسی معمولی شروع می شود و به عفونت تبدیل می شود. برخی دیگر از علل اصلی عفونت سینوسی عبارتند از:

  • آلرژی
  • عفونت باکتریایی
  • عفونت قارچی
  • محرک های شیمیایی
  • آسم
  • تغییرات دما یا فشار هوا
  • اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، ممکن است خطر ابتلا به عفونت سینوسی افزایش یابد.

 

سینوزیت

سینوزیت

 

درمان خانگی دندان درد ناشی از سینوزیت

گزینه های درمانی زیادی برای عفونت سینوسی وجود دارد. می‌توانید با چند درمان خانگی شروع کنید و اگر نتیجه‌ای را مشاهده نکردید، به درمان پزشکی بروید. در اینجا چند گزینه وجود دارد.

 

هیدراته بمانید

نوشیدن آب زیاد برای از بین بردن احتقان سینوسی کلیدی است. مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می نوشید و مایعات زیادی دریافت می کنید. این به رقیق شدن مخاط و کاهش فشار و انسداد در سینوس های شما کمک می کند. مایعات داغ مانند سوپ و چای ممکن است به ویژه تسکین دهنده باشند.

 

بخار

تنفس در هوای گرم و مرطوب می تواند به باز شدن مجرای بینی و کاهش فشار سینوسی کمک کند. به سادگی آب جوش را در یک کاسه بزرگ بریزید. صورت خود را بالای آب قرار دهید، سر خود را با حوله بپوشانید و برای چند دقیقه نفس عمیق بکشید. همچنین می توانید دو بار در روز دوش بخار آب گرم بگیرید.

 

شست و شو

شستشوی سینوس‌ها با محلول نمک می‌تواند به مرطوب کردن سینوس‌ها کمک کند و در عین حال مواد حساسیت‌ زا و ترشحات را از بین ببرد. شما می توانید یک سرم فیزیولوژی خریداری کنید. برای تمیز کردن سینوس های خود از اسپری بینی یا سیستم شستشوی بینی با آب مقطر یا جوشانده استفاده کنید. از آب لوله کشی استفاده نکنید

 

اسپری های ضد احتقان بینی را محدود کنید

در حالی که اسپری های ضد احتقان بینی می توانند گزینه خوبی برای درمان احتقان سینوسی کوتاه مدت باشند، اما برای استفاده روزانه در نظر گرفته نشده اند. آنها نباید بیش از 3 روز متوالی استفاده شوند. استفاده از این اسپری ها برای مدت طولانی می تواند به جای جلوگیری از آن منجر به تراکم بیشتر شود و ممکن است در طول زمان تحمل ایجاد شود.این گزینه در درمان دنداد درد خیلی جایگاهی ندارد

 

درمان خانگی دندان درد

چند راه برای درمان دندان درد قبل از مراجعه به دندانپزشک وجود دارد. می تونی امتحان کنی:

مسکن های بدون نسخه (OTC): می توانید درد خفیف دندان درد را با مسکن های OTC مانند ایبوپروفن -استامینوفن یا آسپرین درمان کنید.

درمان سرد و گرم: به طور متناوب از یک پد گرم کننده یا کمپرس سرد روی ناحیه آسیب دیده به مدت 15 دقیقه استفاده کنید. این کار را چند بار در طول روز انجام دهید.

شستشو با آب نمک: انجام شستشوی آب نمک می تواند به تسکین التهاب و درمان زخم های دهان کمک کند. دهان خود را با این محلول به مدت 30 ثانیه و چند بار در روز بشویید.

 

درمان دندان درد

پزشک ممکن است درمان های تجویزی زیر را برای سینوزیت تجویز کند.

  • یک ضد احتقان
  • اسپری بینی استروئیدی
  • داروی رقیق کننده مخاط
  • داروهای تسکین دهنده آلرژی، اگر آلرژی در سینوزیت شما نقش داشته باشد
  • آنتی بیوتیک برای سینوزیت تنها در صورتی باید استفاده شود که سایر روش های درمانی بی اثر باشند و مشکوک به عفونت باکتریایی باشند. برخی از تحقیقات  نشان می دهد که برای افرادی که عفونت سینوسی بدون عارضه دارند جایی برای آنتی بیوتیک وجود ندارد. پزشک احتمالاً قبل از تجویز آنتی بیوتیک به شما توصیه می کند که گزینه های دیگر را امتحان کنید.

 

دندان درد سینوسی چقدر طول می کشد؟

بسته به شدت، عفونت سینوسی معمولا کمتر از 4 هفته طول می کشد. سینوزیت تحت حاد می تواند بین 4 تا 12 هفته طول بکشد. اگر عفونت شما مزمن شود، علائم ممکن است بیش از 12 هفته طول بکشد.

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله بهترین روش برای بهبود دندان درد خانگی

 

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

Can a Sinus Infection Cause a Toothache?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.