پوست و مو

بهترین روش برای درمان شوره سر با متخصص پوست و مو

بهترین روش برای درمان شوره سر با متخصص پوست و مو

متخصص پوست و مو

شوره سر می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله قارچ و شامپو زدن زیاد یا ناکافی. شامپوهای شوره سر معمولاً پوسته ها را شل می کنند یا رشد بیش از حد قارچ را هدف قرار می دهند.اگر شوره سر دارید می توانید با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

 

شوره سر چیست

مربوط به درماتیت سبورئیک (SD) است که باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست می شود، اما فقط روی پوست سر ایجاد می شود. آنقدر رایج است که تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسال جهان را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیشتر مردم بر روی پوسته ها تمرکز می کنند. از سوی دیگر، خارش ممکن است ناراحت کننده ترین عارضه جانبی باشد.

 

علائم

پوسته پوسته شدن پوست سر از علائم اصلی شوره سر هستند. پوسته های سفید و روغنی معمولاً در موهای شما و روی شانه های شما جمع می شوند و اغلب در ماه های پاییز و زمستان که هوا خشک است بدتر می شوند.

 

علائم اضافی خشکی کف سر می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اریتم که لکه های قرمز روی پوست سر و گاهی اوقات روی صورت است
  • شوره ابرو
  • ریزش مو
  • پوسته های خشک روی پوست صورت

 

شوره سر

شوره سر

 

درمان شوره سر

خلاص شدن از شر شوره سر می تواند شامل مصرف داروهایی باشد که می توانید از طریق نسخه متخصص پوست و مو و بدون نسخه دریافت کنید. همچنین برخی از درمان های خانگی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

بهترین راه برای از بین بردن شوره سر استفاده از شامپو شوره سر و درمان های پوست سر است. انجمن آکادمی پوست آمریکا (AAD) اقدامات زیر را توصیه می کند:

از آنجایی که انواع مختلفی از شامپوهای درمان شوره سر وجود دارد، و هر کدام دستورالعمل های خاص خود را دارند، مهم است که دستورالعمل های محصول انتخابی خود را به دقت بخوانید و دنبال کنید. مطمئن شوید که می دانید آیا قرار است شامپو را برای مدت معینی قبل از شستشو روی پوست سر خود بگذارید یا باید فوراً آن را بشویید.

بهترین اقدام شما ممکن است این باشد که با یک متخصص پوست و مو صحبت کنید که می تواند بهترین محصولات را برای نوع مو و پوست شما و دفعات استفاده از آنها توصیه کند.

بیشتر بخوانید: انواع روش های درمان شپش در خانه با مواد طبیعی

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

درمان خانگی شوره سر

اگر می خواهید قبل از روی آوردن به محلول های دارویی، برخی از داروهای طبیعی را برای درمان شوره سر امتحان کنید، می توانید گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • جوش شیرین. به آرامی آن را در حمام به پوست سر خود بمالید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید.
  • سرکه سیب. 1/4 فنجان را با 1/4 فنجان آب مخلوط کنید. به مدت 15 دقیقه تا 1 ساعت روی موهای خود بمالید و سپس آبکشی کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
  • روغن نارگیل. 3 تا 5 قاشق چایخوری را به پوست سر خود بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشویید و بشویید.
  • آب لیمو. 2 قاشق چایخوری را به پوست سر خود بمالید و بشویید. سپس یک قاشق چای خوری دیگر را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. این کار را هر روز انجام دهید.
  • آلوئه ورا. قبل از شستن موها به پوست سر خود بمالید.
  • روغن زیتون. 10 قطره را به پوست سر خود بمالید. سر خود را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. صبح موهای خود را شامپو بزنید و بشویید.

 

 

چه چیزی باعث شوره سر می شود؟

عوامل زیادی می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند، بنابراین تعیین علت دقیق خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر شما می تواند دشوار باشد. در اینجا چند مقصر احتمالی آورده شده است:

  • ترشحات غدد چربی شما
  • کلونیزاسیون قارچ در سطح پوست شما
  • به اندازه کافی شامپو نزنید، که ممکن است باعث تجمع سلول های پوست و ایجاد پوسته پوسته و خارش شود، یا در غیر این صورت، پوست سر را بیش از حد شامپو کنید و بیش از حد خشک کنید.
  • برس زدن بیش از حد موهای سر، ایجاد اصطکاک بیش از حد با پوست حساس پوست سر
  • مخمری به نام مالاسزیا که پوست سر شما را تشدید می کند و باعث رشد بیش از حد سلول های پوست می شود
  • محصولات مراقبت شخصی مختلف ممکن است باعث درماتیت تماسی شوند که باعث قرمزی و خارش پوست سر شما می شود
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید
  • فشار بیش از حد از کلاه به پوست سر
  • قرار گرفتن در معرض گرد و غبار یا خاک

برخی از افراد ممکن است به دلایل ناشناخته نسبت به دیگران مستعد ابتلا به شوره سر باشند. با این حال، مشخص است که مردان بیشتر از زنان دچار شوره سر می‌شوند.

 

درمان خانگی شوره سر

درمان خانگی شوره سر

 

شوره سر در مقابل خشکی کف سر

ممکن است تشخیص تفاوت بین شوره سر و خشکی کف سر برای شما دشوار باشد، زیرا هر دو می توانند به طور مشابه ظاهر شوند. هر دو می توانند باعث ایجاد پوسته پوسته و احساس خارش در پوست سر شما شوند.

اما در حالی که شوره سر مربوط به درماتیت سبورئیک است، خشکی پوست سر به سادگی به از دست دادن آب بیش از حد پوست مربوط می شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما مایعات کافی دریافت نمی کنید.مشاوره با متخصص پوست و مو می تواند به شما در افتراق ان ها کمک کند.

 

درمان پوست سر خشک

معمولاً شامل تغییر به یک شامپوی ملایم و بدون دارو است که تا حد امکان حاوی مواد افزودنی کمی است که ممکن است رطوبت را از پوست سر شما پاک کند.

شوره سر تنها دلیلی نیست که شما ممکن است خارش پوست سر داشته باشید. اگر شوره سر شما خارش دارد، ممکن است پسوریازیس، اگزما یا یک عفونت قارچی واقعی داشته باشید. متخصص پوست و مو می تواند کمک کند.

اگر خارش شما برطرف نشد یا پوست سرتان قرمز یا متورم شد، با پزشک خود صحبت کنید. همچنین بررسی کنید که آیا شامپوها کمکی نمی کنند، قرمزی و پوسته پوسته شدن به صورت یا سایر نواحی بدن شما سرایت می کند یا نه.

گاهی اوقات علائم می تواند نشان دهنده بیماری های جدی تر مانند Actinic Ker باشد.

بیشتر بخوانید: مشاوره کاشت مو به روش FUT با پزشک متخصص مو

 

سوالات متداول

منابع علمی این مطلب

  1. What Causes Dandruff and How to Remove It

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.