روانشناسی

رابطه در بارداری و مسائل مربوط به آن

رابطه در بارداری و مسائل مربوط به آن

رابطه در بارداری

آیا بارداری علاقه شما را به رابطه جنسی افزایش داده است؟ آیا رابطه جنسی آخرین چیزی است که به ذهن شما می رسد؟ از فواید رابطه جنسی در بارداری و مسائل روانشناسی رابطه مربوط به آن اطلاع دارید؟ در هر صورت آنچه باید در مورد رابطه در بارداری بدانید در این مطلب آورده شده است. با خواندن این مطلب اطلاعات خود را از داشتن رابطه جنسی در بارداری بالا ببرید و به سوالات موجود در ذهن خود پاسخ دهید.

آیا داشتن رابطه در بارداری اشکالی ندارد؟

کودک در حال رشد شما توسط مایع آمنیوتیک در رحم شما و همچنین توسط عضلات قوی خود رحم محافظت می شود. تا زمانی که عوارضی مانند زایمان زودرس یا مشکلات جفت نداشته باشید رابطه بارداری روی کودک شما تأثیری نخواهد داشت. با این حال بارداری می تواند باعث تغییراتی در سطح راحتی و میل جنسی شما شود. داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری باعث سقط جنین نمی شود. بیشتر سقط ها به این دلیل اتفاق می افتد که جنین به طور طبیعی رشد نمی کند.

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است مگر اینکه پزشک یا ماما توصیه دیگری داشته باشد. در واقع میل جنسی ممکن است در مراحل خاصی از بارداری افزایش یابد و رابطه جنسی می تواند فوایدی داشته باشد.

 

پوزیشن های سکس

تصویر پوزیشن های سکسی

 

بهترین پوزیشن های سکس در دوران بارداری

تا زمانی که شما راحت هستید اکثر پوزیشن های سکس در دوران بارداری مناسب هستند. رابطه جنسی دهانی در دوران بارداری نیز بی خطر است. همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند آزمایش کنید تا بهترین نتیجه را پیدا کنید. اجازه دهید تا زمانی که لذت و راحتی متقابل را در ذهن دارید خلاقیت شما را در دست بگیرد.

 

پیشنهاد مقاله: بررسی فواید رابطه در بارداری

همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند پوزیشن های سکس که قبلا انجام میدادید ممکن است در مراحل بعدی بارداری ناراحت کننده یا حتی ناایمن باشند. به عنوان مثال پس از ماه چهارم سکس دراز کش به صورت صاف به پشت (وضعیت میسیونری سکس) به دلیل وزن نوزاد در حال رشد بر رگ های خونی اصلی فشار وارد می کند. در عوض این موقعیت ها را برای رابطه در بارداری امتحان کنید:

زن در بالا

این وضعیت به شما این امکان را می دهد که سرعت و راحتی خود را در طول رابطه جنسی کنترل کنید. همچنین می تواند فشار را از روی شکم شما کم کند.

 

دراز کش به پهلو

به پهلو دراز بکشید و همسرتان پشت سرتان دراز بکشد. داشتن رابطه جنسی در این وضعیت به کاهش فشار وارد شده به شکم کمک می کند.

زن روی دست و زانو

این وضعیت در سه ماهه اول و دوم بهترین عملکرد را دارد زیرا فشار وارد شده به شکم و دردشکم را کاهش می دهد. همانطور که شکم شما بزرگتر می شود ممکن است این وضعیت برای شما ناراحت کننده باشد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره با متخصص روانشناسی را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره رایگان دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

با شریک زندگی خود در ارتباط باشید

مهم ترین بخش صمیمیت از نظر روانشناسی ارتباط است بنابراین با شریک زندگی خود در مورد نیازهای خود به شیوه ای باز و عاشقانه صحبت کنید. اجازه دهید لذت و آسایش راهنمای شما باشد. صحبت عاشقانه و رابطه جنسی در بارداری آن هم از نوع عاشقانه اش علاوه بر اینکه باعث نزدیک تر شدن زوجین می‌شود بلکه اضطراب را از شما در دوران بارداری میگیرد و داشتن سکس در بارداری چه از لحاظ جنسی و چه عاطفی باعث آرامش هرچه بیشتر شما و همسرتان میشود و به رشد بهتر روانی فرزند آینده تان کمک میکند. اگر چیزی برای هیچ کدام از شما مناسب نیست کاری را که انجام می دهید تغییر دهید. به یاد داشته باشید رابطه جنسی تنها یک راه برای حفظ ارتباط است. در اینجا چند چیز دیگر برای آرامش در دوران بارداری وجود دارد:

 

رابطه برای بارداری ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد اما می‌تواند تا زمان تولد کودک شما ایمن، رضایت‌بخش و دوست‌داشتنی باشد. برای مشاوره و راهنمایی در مورد پوزیشن های سکس یا هایسکس مناسب در این دوران میتوانید از یک متخصص جنسی کمک بگیرید.

 

رابطه جنسی در بارداری

پوزیشن سکسی تصویری

 

منع رابطه در بارداری

همچنین به شما توصیه می شود در موارد زیر از رابطه جنسی خودداری کنید:

  • کیسه آب شما شکسته است می تواند خطر عفونت را افزایش دهد (اگر مطمئن نیستید که کیسه آب شما شکسته است یا خیر از ماما یا پزشک خود بپرسید)
  • هر گونه مشکلی در ورودی رحم شما (دهانه رحم) وجود دارد. ممکن است در معرض خطر بیشتری برای زایمان زودرس یا سقط جنین باشید.
  • شما دوقلو دارید یا احتمال چند قلو زایی وجود دارد.
  • شما خونریزی واژینال غیر قابل توضیح دارید.
  • شما در حال نشت مایع آمنیوتیک هستید.
  • دهانه رحم شما شروع به باز شدن زودرس می کند. (ناتوانی دهانه رحم)
  • جفت شما تا حدی یا به طور کامل دهانه رحم شما را می پوشاند. (جفت سرراهی)
  • سابقه زایمان زودرس دارید.

اگر شما یا شریک زندگیتان تمایلی به رابطه جنسی ندارید یا اگر متخصص بهداشت به شما توصیه کرده است از رابطه جنسی خودداری کنید ممکن است آن را بپذیرید یا ممکن است احساس ناامیدی یا قطع ارتباط کنید. مهم نیست که چه احساسی دارید. صحبت کردن در مورد آن با شریک زندگیتان می تواند کمک کند. این می تواند به هر یک از شما کمک کند تا بفهمید که در ذهن دیگری چه می گذرد و شما را در ارتباط نگه دارد. همچنین مهم است که صبور باشید و بدانید که این زمان تغییرات بزرگی برای هر دوی شماست.

 

پیشنهاد ویژه: باید ها و نبایدهای رابطه در بارداری!

در نتیجه

در این بین می توانید صمیمیت ایجاد کنید و از راه های دیگر نزدیک باشید. به عنوان مثال می توانید همدیگر را ببوسید، در آغوش بگیرید، ماساژ دهید یا پوزیشن های سکس در حمام را داشته باشید. حتی یک لمس کوتاه زمانی که در آشپزخانه از کنار هم رد می شوید می تواند شما را به یاد پیوندتان بیاندازد. باید بپذیرید گاهی اوقات تغییراتی در زندگی ما به وجود می‌آید که باید پذیرای آن باشیم و در کنار هم بتوانیم راحت تر از آن موانع عبور کنیم. تغییر رابطه در بارداری یا نداشتن رابطه در بارداری می تواند یکی از این اتفاقات در زندگی باشد که با صبوری و همکاری میتوان بر آن کنترل داشت.

 

تصویر دکتر فرح جعفری

فرح جعفری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فهیمه نیک بخش

فهیمه نیک بخش

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر فاطمه فولادی

فاطمه فولادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمانه سیف یان

سمانه سیف یان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سمیرا پوراکبرسجادی

سمیرا پوراکبرسجادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر پریا سلطانی

پریا سلطانی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سعیده جلالی نسب

سعیده جلالی نسب

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهسا عطار حسینی

مهسا عطار حسینی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی مرادی

مهدی مرادی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر رقیه غلامی

رقیه غلامی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مریم اشعری

مریم اشعری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علی اردشیری

علی اردشیری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر سحر بهروزیان

سحر بهروزیان

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر شقایق اسماعیلزاده اسکویی

شقایق اسماعیلزاده اسکویی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب شهبازی چناری

زینب شهبازی چناری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر محدثه قاسمی

محدثه قاسمی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر علیرضا فرهاد غیبی

علیرضا فرهاد غیبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر مهدی رجبی

مهدی رجبی

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زهرا صابری

زهرا صابری

روانشناسی عمومی

تصویر دکتر زینب ذاکر زاده

زینب ذاکر زاده

روانشناسی عمومی

سوالات متداول

آیا دخول به بارداری آسیب می زند؟

به زبان ساده، خیر.

آیا رابطه جنسی در بارداری باعث سقط جنین می شود؟

رابطه جنسی باعث سقط جنین نمی شود. سقط جنین اغلب در نتیجه عدم رشد طبیعی جنین است.

چرا در دوران بارداری احساس جنسی ندارم؟

با تغییر مداوم هورمون ها و عادت کردن به بدن جدید، تغییرات زیادی به وجود می‌آید که می تواند میل جنسی را پیچیده کند. بسیاری از زنان در سه ماهه سوم کاهش علاقه و میل را مشاهده می کنند. در حالی که خستگی و تهوع صبحگاهی ممکن است از بین برود، برخی از موانع ممکن است به طرز فکر شما مرتبط باشد و بعضی ها هم به علت تغییر جسمی شماست.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.cdc.gov/std/pregnancy/STDFact-Pregnancy.htm
  2. https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/basics/healthy-pregnancy/hlv-20049471
  3. https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/pregnancy-week-by-week/in-depth/pregnancy-basics/art-20503433
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.