زنان و زایمان

راهکارهای طبیعی برای پسر دار شدن!

راهکارهای طبیعی برای پسر دار شدن!

پسردار شدن

لازم است بدانید که هیچگونه راهکار تضمینی طبیعی برای تعیین جنسیت پیش از تولد نوزاد وجود ندارد. با این حال، برخی از مداخلات پزشکی می‌تواند به شما کمک کند تا احتمال پسر دار شدن را افزایش دهد، اگرچه این راهکارها در برخی از کشورها غیرقانونی می‌ باشد. اگر هنوز باردار نشده‌اید، ممکن است شایعاتی در مورد اقداماتی که کمک می‌کند تا بر جنسیت کودک خود تأثیر بگذارید، شنیده باشید. شاید به تازگی شروع به جستجوی ایده‌هایی برای کمک به داشتن یک نوزاد پسر پرداخته باشید. چه راهکارهایی را می‌توانید امتحان کنید؟ آیا برخی از روش‌ها موثرتر از بقیه هستند؟

 

آیا یک روش تضمینی برای پسر دار شدن وجود دارد؟

تحقیقات نشان داده است که تعیین جنسیت جنین یستگی به اسپرم مرد دارد. کروموزوم‌های والد مذکر تعیین کننده جنسیت نوزاد هستند. والدی مونث دارای کروموزوم XX و والد مذکر دارای کروموزوم XY است. اگر اسپرم والد مذکر دارای کروموزوم Y باشد، فرزند پسر است. به طور کلی، در صورتی که دخل و تصرفی در جنسیت جنین صورت نگیرد، تقریباً شانس پسردار شدن یا دختردار شدن 50/50 است. در نهایت، جنسیت جنین بستگی به این دارد که کدام اسپرم موفق می‌شود با تخمک لقاح داشته باشد. ادعاهایی وجود دارند کمبنی بر اینکه با به کار گیری عواملی همچون زمان‌بندی، پوزیشن، رژیم غذایی و روش‌های دیگر می‌توانید شانس اسپرم مرد را تغییر دهید.

 

تعیین جنسیت

تعیین جنسیت

 

اقدامات کمک کننده برای پسر دار شدن

در ادامه به بیان راهکارهای طبیعی می‌پردازیم که می‌تواند به شما برای داشتن نوزاد پسر کمک کند. اگرچه این روش‌ها بی‌خطا نیستند، اما امتحان کردن ضرری ندارد. این روش ها به شرح زیر هستند:

 

روش شتلز برای پسر دار شدن

بنا به گفته دکتر لاندروم شتلز، هر اسپرم می‌تواند حامل کروموزوم X یا Y باشد. یک کروموزوم X باعث تولد نوزاد دختر و یک کروموزوم Y باعث تولد یک نوزاد پسر می‌شود. اسپرم Y سریعتر از اسپرم X می‌باشد و به طور بالقوه می‌تواند سریعتر خود را به تخمک برساند. با این حال، اسپرم‌های حاوی کروموزوم Y ، در عین حال ضعیف‌تر هستند و نمی‌توانند به مدت طولانی دوام بیاورند. اسپرم حاوی کروموزوم X گرچه کندتر  است، اما قوی‌تر بوده و می تواند تا 4 روز بدون ضعیف شدن دوام بیاورد. روش Shettles بر این موضوع متمرکز است که چگونه می‌توان مقاربت جنسی را در زمان تخمک گذاری انجام داد تا منجر به پسردار شدن شود. زمان تخمک گذاری به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان برای رابطه جنسی را بدانید. اهمیت این موضوع در این است که اسپرم حاوی کروموزوم Y سریع‌تر حرکت می‌کند و می‌تواند تخمک را قبل از اسپرم حاوی کروموزوم X بارور کند. شتلز علاوه بر زمان آمیزش، پوزیشن‌ها و pH مایعات بدن را در نظر گرفت تا ببداندکه تا چه حد ممکن است بر تعیین جنسیت تأثیر بگذارند.

نکات حائز اهمیت در روش Shettles شامل موارد زیر است:

  • رابطه جنسی در زمان نزدیک به تخمک گذاری
  • نزذیک شدن اسپرم به دهانه رحم با بکارگیری پوزیشن‌هایی که امکان نفوذ عمیق اسپرم را فراهم می‌کند
  • قلیایی بودن محیط واژن
  • در رابطه جنسی ابتدا خانم به ارگاسم برسد

 

پیشنهاد مقاله: خونریزی در بارداری ماه اول چه دلایلی دارد؟

دوش واژینال برای پسر دار شدن

قبل از شروع تلاش برای بارداری، باید سطح pH واژن خود را بررسی کنید. PH واژن نقش مهمی در تعیین جنسیت فرزند شما دارد. اسپرم‌های حاوی کروموزوم Y در محیط اسیدی زیاد دوام نمی‌آورند، به همین دلیل است که باید سطح قلیایی را در بدن خود افزایش دهید. دوش واژینال می‌تواند منجر به کاهش اسیدیته واژن شود. با این حال، انجام بیش از حد این کار می‌تواند بر سلامت واژن تأثیر منفی بگذارد.

 

یکی از خدمات فوق‌العاده سامانه از پزشک که باعث محبوبیت آن در بین بیماران و پزشکان عزیز شده است امکان دریافت ویزیت پزشک آنلاین و یا مشاوره پزشک تصویری می‌باشد در واقع سامانه ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید.

 

پوزیشن مناسب هنگام رابطه جنسی برای پسر دار شدن

از آنجایی که اسپرم حاوی کروموزوم Y ضعیف‌تر از اسپرم حاوی کروموزوم X است، بهتر است موقعیت‌های جنسی را در اولویت قرار دهید که نفوذ عمیق‌تر اسپرم به نزدیکی دهانه رحم را تضمین می‌کند.

 

رژیم پسردار شدن

رژیم پسردار شدن

 

روش Whelan برای پسر دار شدن

روش ولان بر زمان بندی دقیق مقاربت بمنظور افزایش شانس زوجین برای داشتن فرزندی با جنس دلخواه با تمرکز دارد. بر اساس این روش، در صورتیکه یک زوج تمایل به دختردار شدن دارند، باید 2 تا 3 روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی را آغاز کنند. با این حال، اگر آنها تمایل به داشتن فرزند پسر هستند، باید حداقل 4-6 روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی را آغاز کنند. این روش شانس پسر شدن نوزاد را تا 86 درصد و شانس دختر شدن نوزاد را تا 66 درصد افزایش می‌دهد.

 

پیشنهاد ویژه: رابطه در بارداری

رژیم غذایی برای پسردار شدن

در ادامه به بررسی نکاتی در رابطه با رژیم غذایی برای پسردار شدن می پردازیم:

  • می توانید تغییرات کوچکی مانند مصرف قهوه یا نوشیدنی انرژی زا یا شکلات قبل از رابطه جنسی ایجاد کنید. کافئین به اسپرم حاوی کروموزوم Y شانس بیشتری برای رسیدن به رحم می دهد. بنابراین می‌توانید قبل از رابطه جنسی قهوه یا نوشابه انرژی‌زا بنوشید و یا شکلات بخورید. این یکی از موارد رژیم غذایی برای پسردار شدن می باشد.
  • با قلیایی کردن میحط، بستر مناسبی را برای اسپرم ایجاد کنید. خوردن سبزیجات سبز رنگ و پرهیز از خوردنن غذاهای فرآوری شده می‌توانند در این امر کمک کننده باشن. مصرف آجیل، دانه ها، حبوبات، سویا و غیره نیز توصیه می‌شود.

 

مداخلات پزشکی برای پسردار شدن

برخی از مداخلات پزشکی می‌تواند در رابطه با داشتن فرزند پسر به شما کمک کند. با این حال، این درمان ها که توسط پزشک متخصص زنان و زایمان ارائه می شود اغلب پرهزینه بوده و همچنین از نظر روحی و جسمی خسته کننده هستند. علاوه بر آن، خطراتی مانند سقط جنین و سندرم تحریک بیش از حد تخمدان (OHSS) نیز وجود دارد. این مداخلات به طور کلی توصیه نمی‌شود مگر اینکه زوجی نتوانند به طور طبیعی باردار شوند.

 

سخن آخر در رابطه با اقدام برای پسردار شدن

قابل درک است که بخواهید فرزند آینده خود را تصور کنید و برای تعیین جنسیت آن تلاش کنید. با این حال، لازم است که بدانید تعیین جنسیت جنین معمولاً در کنترل شما نیست. هر کودک، ویژگی‌های خارق العاده و منحصر به فرد خود راد دارد. اگر شما می‌خواهید برای پسردار شدن تلاش کنید، لازم است بدانید که  داشتن فرزند دختر به معنی ناامید شدن از انجام اقدامات سرگرم کننده ای که تصور می‌کردید یک روز می‌توانید با فرزند پسرتان انجام دهید، نیست؛ همانطور که یک تلاش موفق برای داشتن فرزند پسر به این معنی نیست که زندگی تحت کنترل شماست و دقیقاً به گونه‌ای خواهد بود که تصورات شما پیش بینی کرده است.

 

تصویر دکتر مهری رشیدی

مهری رشیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر انسیه همتی

انسیه همتی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهه ذبیحی

الهه ذبیحی

زنان و زایمان

تصویر دکتر ریحانه صاحب کشاف

ریحانه صاحب کشاف

زنان و زایمان

تصویر دکتر سپیده محمدی

سپیده محمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر الهام صدیقی

الهام صدیقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نادره معصومی کاشانی

نادره معصومی کاشانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر //// ////

//// ////

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوسن رضایی

سوسن رضایی

زنان و زایمان

تصویر دکتر نیر صادقی

نیر صادقی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سیده طاهره قاضی میر سعید

سیده طاهره قاضی میر سعید

زنان و زایمان

تصویر دکتر راحله رضائی آشتیانی

راحله رضائی آشتیانی

زنان و زایمان

تصویر دکتر کبری آقاسفید

کبری آقاسفید

زنان و زایمان

تصویر دکتر فرحناز امینی

فرحناز امینی

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهناز قاضی سعیدی

بهناز قاضی سعیدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر افروز یار احمدی

افروز یار احمدی

زنان و زایمان

تصویر دکتر سوگل عرب

سوگل عرب

زنان و زایمان

تصویر دکتر بهاره مرادیان

بهاره مرادیان

زنان و زایمان

تصویر دکتر سعیده شمس

سعیده شمس

زنان و زایمان

تصویر دکتر مهری آذرفخرائی

مهری آذرفخرائی

زنان و زایمان

منابع علمی این مطلب

  1. https://bebodywise.com/blog/how-to-conceive-a-baby-boy-myths-facts/
  2. https://www.healthline.com/health/fertility/how-to-have-a-boy#methods-to-try
  3. https://www.healthline.com/health/pregnancy/diet-to-conceive-a-boy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.