پوست و مو

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

از بین بردن چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس

بوتاکس

معمولاً با آغاز دهه ۲۰ و  افزایش سن، خطوطی در اطراف چشم یا روی پیشانی ایجاد می‌گردد که نشان می دهد سلول‌های پوست ما در حال از دست دادن کلاژن هستند. با افزایش سن پوست توانایی تجدید خود را از دست داده‌ و توانایی مقابله با چین و چروک های پوست را ندارد. جای نگرانی نیست  چراکه برای درمان این چروک‌ها تکنیک های زیادی معرفی شده است. تزریق بوتاکس بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. تزریق بوتاکس از روش‌هایی زیبایی بوده و برای از بین بردن چین و چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش زیبایی طرفداران بسیاری دارد و مورد توجه زنان و مردان قرار گرفته است. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک  به رفع چین و چروک صورت با تزریق بوتاکس  و برطرف  کردن چروکهای صورت اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید و در صورت نیاز اپلیکیشن ازپزشک را برای مشاوره نصب کنید.

 

آشنایی با بوتاکس

بوتاکس نوعی سم است که برای فلج کردن به ماهیچه ها تزریق می شود. این سم نوعی باکتری بوده و هیچ عوارضی برای آن ذکر نشده است. به این صورت که در زمان حرکت ماهیچه، با تزریق بوتاکس دیگر آن قسمت ماهیچه حرکت نکرده و  فلج می شود. با فلج شدن ماهیچه دیگر چین و چروک ‌ها خود را نشان نمی ‌دهند. دقت داشته باشید که از تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت و چروکهای صورت استفاده می شود. از این رو  باید حتما توسط متخصصین صورت بپزیرد تا هیچ خطری افراد را تهدید نکند . لازم به ذکر است که تزریق برای قسمت ‌هایی از صورت مناسب است که در زمان حرکت چین و چروک را نشان می‌دهند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

البته از بوتاکس جدا از رفع چین و چروک صورت، برای زیر بغل هم استفاده می کنند تا از این طریق می توانند تعریق زیاد را کنترل کنند. از تزریق بوتاکس برای برجسته سازی گونه، کشیدن‌ پوست و جوانسازی لب استفاده می شود و یکی از کاربردهای زیاد این روش رفع چین و چروک های ناحیه های مختلف مانند گردن، چانه و اطراف لب است. همچنین برای رفع چروک های صورت و چروک هایی که بر اثر اخم  کردن بر روی پیشانی و بین دو ابرو و چروک های اطراف چشم که در هنگام خندیدن ایجاد می شود، با تزریق بوتاکس از بین می رود. نکته جالبی که باید بدانید این است که از تزریق جدا از کاربرد زیبایی برای درمان هم استفاده می شود؛ مانند:

  • درمان تعریق بیش از حد
  • میگرن و سردردهای تنشی
  • انقباض های غیر ارادی ماهیچه های سر و گردن
  • بلفارواسپاسم
  • استرابیسم

 

چروکھای صورت

چروکھای صورت

 

 تاثیر بوتاکس بر پیشانی و دور چشم

بوتاکس حاوی سه ماده اصلی سم بوتولینوم نوع  A، آلبومین انسانی و کلرید سدیم است. هنگامی که بوتاکس به عضلات صورت تزریق می ‌شود، تکانه‌های عصبی که باعث انقباض عضله خاصی می‌شوند، مسدود کرده و ماهیچه های صورت به طور موقت فلج می‌شوند. با تزریق بوتاکس دیگر عضله نمی تواند حرکت کند و این باعث کاهش ظاهر چین و چروک می شود. بوتاکس فقط می تواند چین و چروک های قسمت هایی از صورت را که حرکت می کنند کاهش دهد. پزشکان معمولاً از آن برای خطوط اخم بین ابروها، چروکهای صورت، همچنین خطوط پیشانی و پنجه کلاغی در کناره‌های چشم استفاده می‌کنند. این تزریق‌ها باعث شل شدن ماهیچه‌هایی می شوند که باعث ایجاد این چین و چروک‌ها می‌گردند.

بوتاکس راه حل دائمی برای رفع رفع چین و چروک صورت نیست. در عرض ۳ تا ۶ ماه، انسداد تکانه‌های عصبی متوقف می‌شود و ماهیچه‌ها شروع به انقباض می کنند. فرد برای حفظ نتایج به تزریق های بیشتری نیاز دارد.

 

بیشتر بخوانید: تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس

 

تزریق بوتاکس به شرایط خاصی نیاز دارد؟

خیر! شرایط خاصی برای تزریق وجود ندارد. افراد بالای ۱۸ سال می توانند از این روش زیبایی استفاده کنند. البته سلامتی هم بسیار مهم است به این معنا که فرد نباید بیماری جدی یا مزمن داشته باشد. هم مردان و هم زنان کاندیدهای خوبی برای درمان بوتاکس هستند. اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید، از تزریق بوتاکس برای چروکهای صورت به شدت خودداری کنید. همچنین هر زمان که دچار عفونت پوستی هستید یا به هر نحوی حالتان خوب نیست و داروهای خاصی مصرف می‌کنید، تزریق بوتاکس را انجام ندهید.  آماده شدن برای درمان بوتاکس در پیشانی و اطراف چشم تقریباً شبیه آماده شدن برای سایر تزریقات است. به این صورت که از ۲۴ ساعت قبل، از مصرف الکل اجتناب کنید و هرگونه داروی رقیق کننده خون مانند آسپرین، ادویل، آلِو، موترین، ایبوپروفن، روغن ماهی، زردچوبه، چای سبز و مکمل گارلیک را یک هفته قبل از تزریق متوقف کنید. باید بدانید که همه این موارد خون شما را رقیق کرده و خطر کبودی را افزایش می‌دهد. از این رو قبل از بوتاکس برای چروکهای صورت، این موارد را جدی بگیرید و با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

تزریق بوتاکس برای چروکهای صورت می تواند در صاف کردن چین و چروک ها مؤثر باشد، اما در عوض می تواند باعث شل شدن بیش از حد عضلات و در نتیجه افتادگی پلک یا ابرو هم بشود. به همین دلیل اگر به دنبال این روش زیبایی برای رفع رفع چین و چروک صورت و چروکهای صورت هستید باید دوز تزریق کنترل شود. بوتاکس در دوزهای بین ۵۰ تا ۱۰۰ واحد در هر ویال عرضه می شود. دوز ۴ واحد در هر پنج محل روی پیشانی توصیه می شود که در مجموع ۲۰ واحد است. پزشک شما ممکن است ابتدا با دوز واحد پایین در هر تزریق شروع کند. آنها چند هفته (معمولاً یک یا دو هفته) به شما فرصت می دهند تا ببینید که این دوز چگونه برای شما کار می‌کند. سپس ممکن است چند واحد اضافی دریافت کنید.

به طور کلی، تزریق بوتاکس به ۳ تا ۴ ماه فاصله  نیاز دارد. هنگامی که برای اولین بار تزریق را شروع می‌کنید، نتایج درمان ممکن است طولانی نباشد. ممکن است نیاز باشد ۲ تا ۳ ماه پس از اولین تزریق به پزشک خود مراجعه کنید. تزریق بوتاکس می تواند پلک پایینی را پرتر نشان دهد و به کاهش و رفع رفع چین و چروک صورت کمک کند. تزریق بوتاکس حدود ۴ ماه طول می کشد. اثرات اولین جلسه تزریق ممکن است زودتر از بین برود که در این صورت به جلسات بیشتری نیاز خواهید داشت. باید منتظر جلسات طولانی تر هم باشید. ممکن است بلافاصله پس از درمان چروکهای صورت نتیجه نگیرید. برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند که قبل از برنامه‌ریزی برای تمدید بوتاکس، باید حداکثر ۱۴ روز فرصت دهید تا اثرات تزریق را ببینید.

 

رفع چین و چروک صورت

رفع چین و چروک صورت

 

سخن آخر

تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروکهای صورت و مناطقی که حرکت ماهیچه‌ای قابل توجهی دارند، مانند پیشانی و اطراف چشم در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، تزریق زیر چشم نسبت به تزریق پیشانی، تأثیر کمتری دارد. قبل از تزریق بوتاکس به زیر چشم حتما ازپزشک مشورت بگیرید و یک مشاوره آنلاین با بهترین متخصصان مجموعه داشته باشد. برای انجام هر کاری خصوصا کارهای مربوط به زیبایی تا جایی که می توانید سوال بپرسید و سپس برای تزریق اقدام کنید. از انجام هرگونه تزریق نزد افراد کم سواد و مبتدی به شدت بپرهیزید و برای انجام این کارها به مراکز مناسب و مورد تایید وزارت بهداشت مراجعه کنید.

سوالات متداول

ماندگاری بوتاکس دور چشم و پیشانی چقدر است؟

اثرات بوتاکس معمولاً چهار تا شش ماه پس از درمان باقی می ماند.

آیا بوتاکس پیشانی روی چشم تأثیر می گذارد؟

هنگامی که بوتاکس به یک یا هر دو ناحیه خاص تزریق می‌شود، می‌تواند منجر به افتادگی پلک گردد که به آن پتوز نیز می‌گویند. این دو ناحیه، پیشانی و بین چشم‌ها هستند.

از چه سنی باید بوتاکس دور چشم و پیشانی را شروع کرد؟

متخصصان معتقدند که بیماران در اواسط تا اواخر دهه ۲۰ و اوایل ۳۰ سالگی در سن مناسبی برای درمان پیشگیرانه بوتاکس هستند.

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.