پوست و مو

فواید کربوکسی تراپی صورت با تزریق

فواید کربوکسی تراپی صورت با تزریق

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی صورت یک روش درمانی برای داشتن پوستی شاداب و بدون چروک به کمک دی اکسید کربن است. در این روش درمانی، دی اکسید کربن (CO2) به هیپودرم با مقدار لازم تزریق می شود. از کربوکسی تراپی برای لک صورت، پلک‌ها، گردن، بازوها، باسن و پاها استفاده می‌شود و این موارد شامل فواید کربوکسی تراپی نیز می باشد. شما بعد از اولین جلسه درمان متوجه روشن‌تر، شاداب‌ تر و جوان‌تر شدن پوست خود خواهید شد. دیگر فواید کربوکسی تراپی عبارتند از: جوانسازی پوست و توقف ساختن فرآیندهای پیری زودرس- کاهش چین و چروک‌های پوست- بهبود فرآیندهای بازسازی پوست- کاهش لکه‌های رنگدانه و حلقه های سیاه زیر چشم- پوست صاف‌تر، منافذ کوچک‌تر- کاهش تورم پوست- پیشگیری از ایجاد مویرگ‌های سطحی و قابل مشاهده پوست- درمان کبودی و آکنه– درمان اختلال نعوظ، آرتریت حاد، سندرم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف- کاهش سلولیت و چربی.

 

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی‌تراپی که تحت عنوان درمان با دی‌اکسید کربن یا کربوکرنوتراپی نیز شناخته می‌شود، یک روش تزریق دی‌اکسید کربن خالص شده استریل داخل پوستی و/یا زیر جلدی به قسمت‌های مختلف بدن برای اهداف درمانی، ترمیم و بازسازی پوست تعریف می‌شود. بدن ما به طور طبیعی CO2 تولید می‌کند، اما زمانی که دی اکسید کربن مستقیماً به مناطق خاصی از صورت یا بدن تزریق شود، منجر به انبساط  رگ های خونی و افزایش عملکرد عروق و خونرسانی بیشتر به بافت های عضلانی و چربی می‌شود. این فرایند موجب افزایش متابولیسم پوست و تولید طبیعی اکسیژن و آبرسانی عمیق پوست می‌گردد. که می توان به عنوان کربوکسی تراپی برای صورت به آن اشاره کرد.

 

فواید کربوکسی تراپی

 

افزایش اکسیژن در زیر پوست زخمی یا تیره پس از تزریق دی اکسید کربن به صورت یا بدن می ‌تواند گردش خون و تولید سلول‌های جدید را افزایش دهد. نتایج تزریق دی اکسید کربن و سازماندهی مجدد کلاژن داخل پوست معمولاً پس از دو جلسه درمانی یا 7 الی 14 روز پس از درمان، قابل مشاهده است. در ادامه به نحوه اثر این روش درمانی برای برخی از مشکلات می‌پردازیم.

 

ترکهای پوستی و کربوکسی تراپی

ترک‌های پوستی استرچ مارکهایی که بر روی پوست خود مشاهده می‌کنید، ناشی از پارگی کلاژن پوستی است. این روش درمانی با ایجاد کلاژن‌های جدید، پوست را ضخیم می‎کند و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

 

سلولیت و کربوکسی تراپی

تزریق گاز دی اکسید کربن به سلول های چربی، باعث ترکیدن سلول‌ها و دفع آن‌ها از بدن می‌شود. این روش درمانی برای درمان سلولیت، یک روش ایمن و موثر است.

 

پیشنهاد مقاله: مراقبت‌های پوستی | بهترین و اثر بخش‌ترین راه‌های مراقبت از پوست صورت

سیاهی زیر چشم  و کربوکسی تراپی

سیاهی زیر چشم معمولاً ناشی از گردش خون ضعیف در این ناحیه می‌باشد که باعث ایجاد تجمع عروقی می‌شود. تزریق گاز در اکسید کربن به زیر پلک باعث کاهش این تجمع کبود رنگ می شود و به رفع تیرگی زیر چشم کمک می‌کند. در نتیجه می توان از فواید کربوکسی تراپی به رفع سیاهی زیر چشم اشاره کرد.

 

آلوپسی و کربوکسی تراپی

آلوپسی (ریزش مو) که ناشی از گردش خون ضعیف می‌باشد را می‌توان با کمک کربوکسی تراپی درمان کرد.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

کاهش وزن و کربوکسی تراپی

درمان سلولیت و چربی‌های مقاوم، می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. کربوکسی تراپی بمنظور کاهش وزن به شیوه حل کردن سلول‌های چربی، آزادسازی چربی و کمک به بهبود جریان خون عمل می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش سایز، کاهش چربی و درمان سلولیت شود و به شما کمک می کند تا ظاهری اصلاح شده و زیباتر داشته باشید.

 

عوارض کربوکسی تراپی

تنها عارضه احتمالی این روش درمانی، بروز کبودی در محل تزریق است. معمولاً در رابطه با  پلک‌ها و درمان سیاهی دور چشم،  کربوکسی تراپی بدون برجای گذاشتن هیچ گونه کبودی انجام می‌شود. در زمان درمان پلک‌ها، ممکن است پلک های پایین اندکی پف کند، اما معمولاً پس از گذشت پنج الی ده دقیقه و جذب گاز ، این پف فروکش می‌کند. در درمان نواحی بازوها و پاها، بروز کبودی هنگام درمان بسیار رایج است. درمان ترک‌ها و اسکارها با استفاده از این روش نسبتاً بدون درد است اما ممکن است که افراد در هنگام درمان کمی احساس خارش داشته باشند که پس از مدت زمان حدودا پنج دقیقه مجدداً و جذب گاز توسط بدن، احساس خارش کاهش می‌یابد.

 

کربوکسی تراپی برای صورت

کربوکسی تراپی برای صورت

 

افراد معمولا در هنگام درمان سکارها دردی را احساس نمی‌کنند زیرا هیچ عصبی در بافت اسکار وجود ندارد. این نواحی ممکن است تا بیست و چهار ساعت پس از درمان احساس گرما و گزگز داشته باشند که نشان دهنده افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر است. در مناطق تحت درمان، پس از درمان تا 24 ساعت احساس گرما و گزگز خواهید داشت زیرا گاز دی اکسید کربن باعث بهبود گردش خون در این نواحی شده است.

توجه داشته باشید که میزان رضایت و یا عوارض ناشی از انجام کربوکسی تراپی می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.

 

خطرات احتمالی کربوکسی تراپی

هیچ خطر شناخته شده ‌ای در رابطه با انجام این شیوه درمانی وجود ندارد. سال‌ها است که برای تسهیل جراحی‌های آندوسکوپی شکم از روش تزریق دی اکسید کربن استفاده می‌شود. همچنین دی اکسید کربن به طور مستقیم توسط متخصصین قلب و عروق برای اقدامات تشخیصی و درمانی خاص به جریان خون تزریق می‌شود.

 

پیشنهاد ویژه: قرص پیگمنتا چیست و چه تاثیری روی پوست دارد؟

مدت زمان بهبودی پس از انجام کربوکسی تراپی چقدر است؟

انجام این متد درمانی نیازمند دوره نقاهت طولانی نیست. شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به سر کار یا فعالیت‌های عادی خود بازگردید. البته شنا و حمام کردن در وان به مدت 24 ساعت پس از انجام کربوکسی تراپی ممنوع است. ممکن است تورم خفیف در نواحی تحت درمان و همچنین قرمزی در هنگام درمان ترک‌ها و اسکارها داشته باشید که خیلی زود فروکش می‌کنند. همچنین این شیوه درمان به هیچ نوع بیهوشی نیاز ندارد.

 

ماندگاری نتایج درمانی کربوکسی تراپی

دوام اثرات درمانی این روش، به سبک زندگی بیماران بستگی دارد. سبک زندگی سالم از طریق نوشیدن آب کافی، پرهیز از کشیدن سیگار، پرهیز از مصرف زیاد ​​الکل، خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن می‌تواند ماندگاری نتایج به دست آمده از این درمان را برای ماه‌ها تا سال‌ها حفظ کند. به طور متوسط، پوست پس از 5 الی 6 ماه بدون درمان نگهدارنده به وضعیت اولیه خود باز می‌گردد. ترکیب این با سایر اقدامات درمانی پوستی منجر به اخذ نتایج بهتر خواهد شد. برخی از این اقدامات درمانی عبارتند از میکرودرم ابریژن، لیزر درمانی، میکرونیدلینگ، لایه برداری شیمیایی، لیپولیز تزریقی، مزوتراپی، کرایوتراپی، تزریق فیلرها، بوتاکس و PRP.

 

سوالات متداول

چه اقداماتی قبل از کربوکسی تراپی باید انجام دهیم؟

هیچ آمادگی خاصی قبل از عمل وجود ندارد، در صورت نیاز به انجام دستورالعمل خاص بسته به شرایط شما، پزشک به شما اطلاع خواهد داد.

مدت زمان هر جلسه کربوکسی تراپی چقدر است؟

متوسط زمان برای هر جلسه کربوکسی تراپی تقریباً پانزده تا سی دقیقه می‌باشد.

چند جلسه کربوکسی تراپی برای درمان نیاز است؟

برای هر فرد، دفعات و تعداد جلسات درمانی مورد نیاز باید بر اساس محل درمان و پاسخ‌های درمانی اکتسابی فرد باشد، اما معمولاً برای اکثر موارد بین 5 تا 20 جلسه مورد نیاز است.

منابع علمی این مطلب

  1. https://www.efmedispa.com/carboxy-therapy
  2. https://solihullmedicalcosmeticclinic.co.uk/treatment/carboxytherapy/
  3. https://www.healthline.com/health/carboxytherapy#recovery
  4. An overview of the role of carboxytherapy in dermatology/Nooshin Bagherani MD, Bruce R. Smoller MD, Gholamreza Tavoosidana PhD, Alireza Ghanadan MD, Uwe Wollina MD, Torello Lotti MD: 31 March 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.