پوست و مو

علت و درمان جوش زیر بغل

علت و درمان جوش زیر بغل

دکتر آنلاین

جوش زیر بغل عارضه ایست که در اکثر مواقع به راحتی درمان می شود. اما در برخی شرایط نیاز به مراقبت و پیگیری های درمانی بیشتر دارد. جوش زمانی رخ می دهد که ناحیه ای از پوست، مانند زیر بغل، غیر عادی به نظر برسد یا برای بیش از چند ساعت احساس ناراحتی کند. در بیشتر موارد، راش یک علامت موقتی است که معمولاً با داروهای بدون نسخه (OTC)  و درمان‌های خانگی قابل درمان است.ما در این مطلب به علت جوش زیر بغل و درمان جوش زیر بغل با دکتر آنلاین اشاره خواهیم کرد. کافیست برای دریافت خدمات درمانی آنلاین، اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراهتان نصب کنید و از بهترین متخصصان پوست و مو برای جوش زیر پوستی زیر بغل خود مشاوره درمانی بگیرید.

 

علت جوش زیر بغل

جوش‌های زیر بغل ممکن است به چند دلیل ایجاد شوند:

  1. تعریق بیش از حد: تعریق زیاد در منطقه زیر بغل می‌تواند باعث انسداد منافذ پوستی و جمع شدن باکتری‌ها شده و به جوش منجر شود.
  2. استفاده از محصولات حساس‌کننده پوست: مواد شیمیایی موجود در برخی محصولات آرایشی و بهداشتی می‌توانند باعث تحریک پوست شوند و باعث ایجاد جوش‌ها شوند.
  3. التهاب مویرگ‌ها: التهاب مویرگ‌ها (فولیکولیت) نیز می‌تواند عامل ایجاد جوش‌های زیر بغل باشد.
  4. استفاده از انواع مواد آرایشی ناسالم: استفاده از محصولات ضد تعریق حاوی آلومینیوم و پارابن‌ها نیز ممکن است به جوش‌های زیر بغل مرتبط باشد.

همچنین، عوامل دیگری نیز ممکن است در ایجاد جوش‌های زیر بغل نقش داشته باشند. برای تشخیص دقیق علت جوش‌های زیر بغل و راهنمایی درمانی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص صحیحی ارائه دهد. همچنین می توانید در خانه بمانید و از دکتر آنلاین کمک بگیرید.

 

درمان جوش زیر بغل

درمان جوش زیر بغل

درخواست نوشتن آزمایش آنلاین دهید!
آزمایش میخوای بدی و نیاز به نسخه اینترنتی آزمایش داری؟ درخواست نوشتن نسخه آزمایش آنلاین ازپزشک داری؟
قبل از درخواست ویزیت، از طریق اپلیکیشن ازپزشک با قیمت خیلی مناسب درخواست آزمایش آنلاین بده و بعد از انجام آزمایش با جواب آزمایشت ازپزشک ویزیت بگیر!

آشنایی با درمان خانگی جوش زیر بغل

برای درمان جوش‌های زیر بغل می‌توانید مراقبت‌های خاصی را انجام دهید. البته در صورتی که جوش‌ها مداوم باشند و مشکل جدی‌تری را نشان دهند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق و درمان مناسب را انجام دهد. درمان‌های معمولی جوش‌های زیر بغل شامل موارد زیر می‌شود:

  • شستشو: پوست زیر بغل را دو بار در روز با آب و صابون ملایم بشویید و خشک کنید.
  • استفاده از محصولات ضد جوش: از محصولات ضد جوش یا ضد التهاب موضعی استفاده کنید که می‌تواند علائم جوش‌ها را کاهش دهد.
  • از لباس‌های مناسب و آزاد استفاده کنید تا پوست بتواند به خوبی تنفس کند و از انسداد منافذ پوستی جلوگیری شود.
  • استفاده از مواد آرایشی سالم: از محصولات آرایشی و بهداشتی بدون مواد حساس‌کننده و مضر استفاده کنید.
  • استفاده از محصولات خنک‌کننده: می‌توانید از ژل‌ها یا کرم‌های خنک‌کننده موضعی استفاده کنید تا التهاب و التهاب مویرگ‌ها کاهش یابد.
  • عدم خراشیدن یا فشار دادن جوش‌ها: خراشیدن یا فشار دادن جوش‌ها می‌تواند باعث تحریک پوست و شیوع عفونت شود. بنابراین بهتر است اجتناب کنید.
  • رعایت بهداشت شخصی: منطقه زیر بغل را پاک نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: درمان خانگی جای جوش صورت

 

اگر جوش‌ها بهبود نکردند یا وضعیت تغییر ناگهانی داشت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا تشخیص دقیق‌تری انجام دهد و درمان مناسب را تجویز کند. همچنین، پزشک ممکن است محصولات دارویی یا مراقبت‌های دیگری را برای شما پیشنهاد دهد.

 

جوش زیر بغل

جوش زیر بغل

 

عوارض جوش زیر بغل

با مراقبت مناسب، اکثر جوش های زیر بغل هیچ عارضه ای ایجاد نمی کنند. با این حال، بدون این مراقبت، زخم و عفونت ممکن است ایجاد شود. زخم ناشی از بثورات زیر بغل معمولاً زمانی رخ می دهد که افراد بثورات خود را بیش از حد خراش می دهند یا اجازه می دهند عفونت ایجاد شود. بثورات مزمن یا شدید، یا آنهایی که با درمان اولیه از بین نمی روند، با طیف وسیع تری از عوارض همراه هستند. به عنوان مثال، فهرست طولانی از شرایط آلرژیک مرتبط با اگزما، از جمله آسم و درماتیت تماسی آلرژیک وجود دارد. همچنین، عفونت های قارچی و باکتریایی شدید یا درمان نشده می تواند منجر به عوارض خطرناک و جدی، از جمله سپسیس و نارسایی اندام شود.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن ازپزشک امکان ویزیت آنلاین متخصص پوست بیمار توسط دکتر پوست و مو آنلاین است، چراکه با استفاده از این خدمات بیماران می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره پزشک آنلاین دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

سخن آخر

برای کاهش احتمال جوش زیر بغل باید بهداشت شخصی و شستن مرتب منطقه زیر بغل را رعایت کنید. با این کار می‌توانید به جلوگیری از جوش‌ها کمک کنید. حتما لباس‌های نخی و پارچه‌های طبیعی را انتخاب کنید تا پوست بتواند به خوبی تنفس کند و از تعریق زیاد جلوگیری شود.
محصولات خود را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و از مواد حساس‌کننده پوست پرهیز کنید. باید از تمیز کردن و تطهیر منطقه زیر بغل مرتب استفاده کنید و از مواد خشک کننده ملایم استفاده کنید. در صورتی که جوش‌های زیر بغل مداوم باشند بهتر است به پزشک مراجعه کنید. دکتر آنلاین علت دقیق را تشخیص داده و درمان مناسبی را تجویز می‌کند.

 

سوالات متداول

چرا زیر بغل جوش می‌زند؟

زیر بغل حاوی غدد عرق است و به همین دلیل منجر به جوش می شود

جوش زیر بغل عوارضی هم دارد؟

بله همانگونه که در متن به آن اشاره کردیم اگر از جوش زیر بغل مراقبت نشود به عفونت و زخم منجر می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر جوش ها به صورت مزمن و مداوم باشند نیاز است تا به پزشک متخصص مراجعه شود

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.