دارویی

قرص نورودینون ویتاول برای تامین ویتامین ھای گروه B و کنترل ریزش مو

قرص نورودینون ویتاول برای تامین ویتامین ھای گروه B و کنترل ریزش مو

قرص نورودینون

قرص نورودینون ویتاول از قرص‌های نوروبیون بوده که به فرم قرص و آمپول تزریقی و ویال خوراکی در داروخانه‌ها ارائه می‌شود. این قرص تامین‌کننده برخی از ویتامین‌های گروه B بوده و برای کنترل ریزش موا ستفاده می شود. همچنین قرص نورودینون در سلامت و بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضلانی بسیار موثر شناخته شده است. ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک به قرص نورودینون ویتاول برای تامین ویتامینھای گروه B و کنترل ریزش مو اشاره خواهیم کرد. کافیست برای داشتن ویزیت آنلاین با متخصص پوست و مو، اپلیکیشن ازپزشک را بر روی گوشی همراهتان نصب کنید و از بهترین متخصصان مشاوره بگیرید.

 

درباره قرص نورودینون بیشتر بدانید

اکثر ماها نام نوروبیون را به دلیل وجود آمپول که در زمان خستگی و گرفتگی عضلات تزریق می کنیم می شناسیم. این آمپول نوعی مولتی ویتامین است که معمولا جهت جبران کمبودهای تغذیه‌ای استفاده می‌شود. کمبود تغذیه‌ای هم زمانی اتفاق می‌افتد که بدن ما ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را به اندازه کافی از غذا جذب یا دریافت نمی‌کند. این کمبود مواد مغذی می‌تواند به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سیستم ایمنی ضعیف، مشکلات پوستی، مشکلات قلبی، مشکلات چشمی و … منجر شود. نوروبیون دو نوع معمولی و فورته دارد. نوروبیون معمولی دارای ویتامین‌های B1, B6, B12 بوده و نوروبیون فورته از ویتامین‌های B1, B2, B3, B5, B6, B12  تشکیل شده و به صورت قرص و آمپول تزریق وریدی وجود دارد. این دارو در موارد کمبود ویتامین ب، کم‌خونی، ضعف، سرگیجه، بی‌حسی دست و پاها و … است.

 

قرص نورودینون چیست؟

قرص نورودینون حاوی ۳ گروه از ویتامین‌های گروه B شامل B1 و B6 و B12 است و جهت جبران کمبود این ویتامین‌ها در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در سلامت و بهبود سیستم عصبی و عضلانی نقش موثری دارد. همچنین از این قرص برای کنترل ریزش موا ستفاده می شود. نورودینون ویتاول حاوی سه نوع ویتامین از گروه ب بوده که به نوروتروپیک معروف هستند. معمولا برای تامین این گروه از ویتامین‌ها لازم است که شخص از رژیم غذایی یا از طریق مکمل‌ها کمک بگیرد. ویتامین‌های ب۱، ب۶ و ب۱۲ موجود در این محصول در بهبود متابولیسم، رشد و عملکرد سلول‌ها، سلامت سیستم عصبی، تقویت سیستم گوارش و حتی کنترل ریزش مو موثر هستند. همچنین در کنترل و کاهش دردهای بیماری‌های نوروپاتیک مانند بیماران دیابتی، سالمندان، افراد سیگاری و افراد با صدمات فیزیکی ناشی از ورزش یا تصادفات نقش بسزایی دارند.

 

کنترل ریزش مو

کنترل ریزش مو

 

آشنایی با ترکیبات قرص نورودینون ویتاول

همانگونه که پیش تر به آن اشاره کردیم سه ویتامین B1 و B6 و B12 ترکیبات اصلی قرص نورودینون را تشکیل می‌دهند. ویتامین B1 به پیشگیری از عوارض در سیستم عصبی، مغز، قلب، ماهیچه، معده و روده کمک می‌کند. همچنین این ویتامین باعث حفظ سلامت گلبول‌های قرمز و خون رسانی بهتر به قلب و افزایش اکسیژن رسانی به آن می‌شود. کمبود ویتامین ب۱ باعث بروز مشکلات گوارشی مثل بی اشتهایی، پرخوری عصبی، مشکل در هضم مواد غذایی می‌شود. بسیاری از آنزیم‌ها از جمله آنزیم‌های گوارشی که وظیفه تجزیه مواد غذایی در دستگاه گوارش را بر عهده دارند برای تولید و فعال شدن نیازمند ویتامین B1 هستند. کمبود این ویتامین همچنین با علائمی از قبیل افسردگی، فراموشی و اضطراب همراه است. ویتامین B1 در کنار رژیم غذایی و ورزش به کنترل اشتها و تبدیل چربی‌های بدن به انرژی کمک می‌کنند.

 

یکی از جذابیت‌های اپلیکیشن از پزشک این است که بیمار امکان دریافت مشاوره و مشاوره پزشکی آنلاین را داشته، و با استفاده از این خدمات می‌توانند بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کم‌تر، و بدون نیاز به تحمل شلوغی مطب به صورت کاملا آنلاین ازپزشک مورد نظر خود به راحتی مشاوره دریافت نمائید و یا ویزیت شوید. برای استفاده از این خدمات ارزشمند کافی است اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات مخصوص بیماران بهره‌مند شوید.

 

ویتامین B6 به مغز اکسیژن کافی رسانده و در عملکرد سیستم ایمنی و رشد مغز جنیندر دوران بارداری موثر است. کمبود ویتامین B6 باعث تورم بدن، ریزش مو و خونریزی می‌شود. کمبود ویتامین ب۶ همچنین باعث ضعف اعصاب، دشواری در راه رفتنو درد شکم می‌شود. ویتامین B6 از تنش عضلات ممانعت کرده و زخم‌های عضلانی و دردهای عضله را بهبود می‌بخشد.
ویتامین B12 هم نقش مهمی در تولید گلبول های قرمز و DNA و همچنین عملکرد مناسب سیستم عصبی شما دارد. یکی از عوارض جانبی جدی کمبود B12 در طولانی مدت آسیب عصبی است. این امر می‌تواند در طول زمان رخ دهد، زیرا ویتامین ب۱۲ نقش مهمی در مسیر متابولیسم دارد که ماده چربی میلین را تولید می‌کند. میلین از اعصاب مراقبت می‌کند. بدون B12، میلین نیز تولید نمی‌شود و سیستم عصبی قادر به انجام کار درست نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: استفاده از آمپول نوروبیون برای سلامت پوست و مو

 

قرص نورودینون ویتاول برای تامین ویتامینھای گروه B و کنترل ریزش مو

یکی از ویژگی‌های اصلی قرص نورودینون توانایی آن در جلوگیری از کمبود ویتامین B و مشکلات سلامتی آن که منجر به ریزش مو می شود است. بیشتر مردم از طریق غذاهایی که می‌خورند می توانند ویتامین B کافی را برای کنترل ریزش مو دریافت می‌کنند. با این حال، برخی از گروه‌ها ممکن است نتوانند ویتامین ب کافی داشته باشند. گروه هایی مانند:

  1. کسانی که بیماری‌های مزمن خاصی دارند.
  2. افرادی که از یک رژیم غذایی محدود مانند رژیم گیاه‌خواری استفاده می‌کنند.
  3. بیمارانی که از داروهای خاصی مانند متفورمین و کاهنده اسید استفاده می‌کنند.
  4. افراد بالای ۵۰ سال
  5. زنان باردار

جای نگرانی نیست و برای کنترل ریزش مو و دریافت این ویتامین، افراد می توانند از قرص نورودینون استفاده کنند. البته قرص‌های مکمل ویتامین B در صورتی موثر خواهند بود که کمبود ویتامین ب در شخص، جدی و خیلی شدید نباشد. در این صورت پزشک با انجام آزمایش دقیق، تجویز دیگری برای این افراد خواهد داشت.

 

قرص نورودینون ویتاول

قرص نورودینون ویتاول

 

فواید قرص نورودینون

  • کنترل ریزش مو
  • سلامتی و بهبود عملکرد سیستم عصبی و عضلانی
  • تامین کمبود ویتامین B1، B6  و B12 در بدن
  • تقویت سیستم گوارش
  • تسهیل انتقال پیام های عصبی و کمک به ساخت نوروترنسمیترها (واسطه های پیام عصبی)
  • نقش کلیدی در تشکیل غلاف میلین سلول های عصبی
  • کمک به ساخت هموگلوبین و سنتز DNA

 

عوارض قرص نورودینون ویتاول

  • نوروپاتی محیطی
  • بی‌خوابی
  • بی‌قراری
  • خارش پوست
  • مشکل در بلع

  

طریقه مصرف قرص نورودینون ویتاول برای کنترل ریزش مو

جهت استفاده از این قرص بهتر است ازپزشک بپرسید و طبق دستور پزشک عمل کنید. اما میزان مصرف آن برای کنترل ریزش مو به این صورت است که روزی ۱ عدد بعد از غذاو همراه با آب فراوان مصرف شود. قبل از مصرف قرص نوروبیون برای زنان باردار و شیرده و همچنین افراد مبتلا به پارکینسون لازم است با پزشک مشورت شود. همچنین در صورتی که داروی دیگری مصرف می‌کنید، قبل از استفاده از این فرآورده با پزشک یا داروساز خود مشورت نمایید.

 

منابع علمی این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.